20 May 2013

Cara Menangani SIHIR

Assalamualaikum, sihat? alhamdulillah.... Wa pun sama gak? Wa? oh ye, tukar nama baru... so, you can call me Wa or wawa k =D

Ok, berdasarkan tjuk diatas, wa nak share ilmu skit kat korang suma, pasal "Cara Menangani SIHIR" . Wa dapat tip ni drpd Dato' Dr. Fatma Az-Zahra yg Wa tgk kat TV pagi tadi, "Tasbih Cinta" la kut.. mana yg trlepas tu, takpe, Wa boleh kongsikan.. =D Wa tau, mmg sihir ni merupakan perkara khurafat! Seperti mensyirikkan Allah s.w.t. Sekiranya seseorang itu mensyirikkan Allah, maka Allah tidak akan mengampunkannya... nau'zubillah~

*amboi! berapi gituh!! ceh!!*

Sihir ni digunakan oleh org utk tujuan2 tertentu. Misalnya, cemburu, hasad dengki, tak puas hati n mcm2 la... So, we must be careful la.. kita jgn cari musuh dgn orang ok...  =D Ramai jugak yg terkena sihir, antaranya peniaga2, suami isteri dan jugak masyarakat biasa... Ingat lah! sesungguhnya mensyirikkan Allah itu sebahagian drpd dosa2 besar....

Ok, here are some tips utk tangani sihir.. dengan cara yg mudah lah jugak.. First, kalo boleh jumpa lah pakar perubatan Islam... Mereka akan cuba sedaya upaya utk buang sihir tuh... Dengan bacaan ayat2 Suci Al-Quran Al-Karim, InsyaAllah~ hilanglah sihir itu... jgn jumpa Bomoh sudah la ye..

Secondly, bnykkan membuat amalan2 soleh seperti membaca Al-Quran, berzikir, minum air zam2 n bnyk buat ibadah... tapi, kena Istiqomah la~ Buat dengan keikhlasan dan bersungguh-sungguh agar sihir itu dapat dihilangkan.. sebelum tidur, baca ayat Kursi at least 3 kali... InsyaAllah x da ape yg berlaku...

Seterusnya, ini cara yg agak mudah, tapi kene usaha lebih sikit lah... first, ambil 7 helai daun bidara... ye.. DAUN BIDARA... tak silap, daun yg org buat utk mandikan mayat.. ambil daun tu, kemudian giling daun tu.. jgn guna mixer or blender k.... lebih afdhal giling... sewaktu menggiling daun tu, baca lah ayat Kursi 3 kali, Surah Al-Naas, Surah Al-Falaq, Surah Al-Ikhlas dan Surah Al-Kafirun... baca sebanyak 3 kali... kalau baca lebih lagi bagus... Then, ambil air masak, campurkan daun bidara tadi dgn air.. teguk sebanyak 3 kali.. kalau ada air zam-zam, lagi bagus... sbb molekul2 dlm air zam2 tu lebih baik... tak kesah la asal niat utk hilangkan sihir.. amalkan perkara ini secara kerap. InsyaAllah berjaya.. gn sekali buat je, mane nak sembuh kan?




Selain itu, korang juga amalkan membaca ayat2 ini utk mengelakkan dari terkena sihir... InsyaAllah, anda akan terpelihara oleh Allah s.w.t :

dan bacalah ayat dibawah ini pada setiap pagi :)
Baginda Nabi Muhammad telah bersabda : "Sesiapa yang menyebutnya ketika di waktu pagi sebanyak tiga kali dan ketika di watu petang sebanyak tiga kali, maka tidak memudaratkannya sesuatu pun "

So, tak rugi kalau kita baca, malah melindungi diri kita tau.. apa-apa pun, kita sebagai insan yg tidak terlalu kuat untuk berdiri dengan sendirinya, kita mintalah pertolongan daripada Allah s.w.t kerana Allah Maha Penyayang lagi Maha Mengasihani~ yang kurang daripada saya, yang selebihnya daripada Allah~

Assalamualaikum,
peaceyaww!!