12 November 2014

'Maknyah' Tak Berkualiti

Assalamualaikum :)

Baru-baru ni, negara kita telah dikejutkan dengan satu isu sosial yang sangat serius! Ini bukan cerita palsu, ini REALITI. Ia berkaitan dengan isu 'MAKNYAH'. Apa itu?

Mak Nyah ni adalah singkatan bagi perkataan: "Mak Nyampah!" (spekulasi palsu)

Seperti yang kita tahu, bukan setakat Mak Nyah sahaja yang terlibat sama dalam kes ni. Golongan Pengkid juga terlibat sama. Apa itu?

Pengkid itu ialah wanita yang menyerupai lelaki dan bersifat seperti lelaki.

Kau bayangkan bila ramai sangat orang yang sudah terbalik! Dunia pun turut terbalik. Negara kita negara Islam. Takkan nak biarkan perkara ini berterusan? Apa motifnya mereka ni mengubah diri mereka sampai sanggup menghabiskan duit semata-mata nak ikut nafsu yang akan membawa keburukan pada diri masing-masing? Malah, mereka juga tidak mempedulikan nasihat orang ramai! Jangan jadi ego! Paling menyedihkan, Umat Islam yang melakukannya! Ya Allah!

Motif apakah yang cuba mereka sampaikan sehingga sanggup bermandi caci dan hina? Cuba fikir, adakah mereka tidak mempunyai kesedaran untuk mengubah diri kepada rupa asal? Mengapa? Lihatlah pada iman. Aku juga bukanlah orang yang sempurna. Aku ini pendosa juga. Setiap perkara yang kita lakukan itu, jika ianya membawa keburukan, maka kita jauhkan. Jangan berterusan melakukannya!

Betul lah, semakin dekat Kiamat itu, semakin ramai Umat Islam akan mengamalkan amalan JAHILIAH! Berliwat, berhomoseksual, ber-transgender, minum arak, berjudi, riba dan sebagainya. Itu belum lagi tanam anak perempuan hidup-hidup sebab takut dimalukan! Na'uzubillah! Moga-moga kita semua terpelihara!

Oh ya! Isu transgender ini merupakan perkara yang negatif! Dosa juga akan bertambah. Mula-mula berjinak-jinak dulu dengan fesyen kerana terpengaruh dengan rakan-rakan. Lama-kelamaan, rakan-rakan mencabar pula! Kalau tak, takut nanti kena ugut bagai! Bila rasa tercabar, tu yang pakai tu. Melampau pula! Rakan-rakan pula tak henti memberi pujian palsu! Kononnya cantik lah, seksi dan sebagainya! Dehhh, apa lah! Seterusnya, mula bergaul dengan golongan 'maknyah' yang lain. alaa... dekat tepi-tepi jalan, dekat lorong-lorong tu berlambak sangat dah wei! Bila dah suka bergaul, ber-hu ha hu ha pula! Kongsi barang-barang wanita.. hm.. Bila dah suka, dah terasa mcm nak ubah diri, itu yang pergi cucuk sana, cucuk sini. Semua tempat nak dicucuknya! Sanggup ke Korea untuk pembedahan plastik yang sememangnya tidak bagus untuk Eko-sistem! sangat tak bagus!


Mengubah ciptaan Allah itu kan dah menjadi satu dosa! Even perempuan pun tak dibenarkan, apatah lagi kaum lelaki? Melainkan kalau ianya memudaratkan kita, maka ia dibenarkan. Jadi, lepas dah buat surgery tu, rasa seronok. Rasa diri tu sangat hebat! wah! aku boleh buat mcm orang lain buat! Semuanya berubah! Tiada lagi sifat jantan, kini sifat betina pula muncul secara tiba-tiba! Kalian memang TAK AWESOME! Begitulah juga bagi kaum wanita yang nak sangat menjadi lelaki. Apa yang best sangat entah! Bila dah jadi pengkid, ada awek datang pula! Awek pun kemain! CENGGINI LAWANYA! Bab tu pandai pula nak pilih awek. hekkk!

Apabila perkara ini sudah dianggap remeh, maka akan berlakunya Homoseksual! Apa itu? Boleh google sendiri. Homoseks ini juga pernah berlaku pada zaman Nabi Lut, kalau tak silap. Lelaki bersama lelaki, wanita bersama wanita. Entah lah! semuanya dah dianggap perkara biasa! Kalau di negara luar, ianya bukan masalah yang sangat kritikal kot. Tapi, ia menjadi sangat kritikan bila ianya berlaku di negara Islam! Kerana apa? Keran ia merupakan perbuatan yang HINA!! Bangkitlah! Pertahankan akidah! Pertahankan benteng Iman kita!

 Dan Nabi Lut juga (Kami utuskan). Ingatlah ketika ia berkata kepada kaumnya: `Patutkah kamu melakukan perbuatan yang keji, yang tidak pernah dilakukan oleh seorang pun dari penduduk alam ini sebelum kamu? 
(Ayat 80, Surah al-Araf (7))

Sesungguhnya kamu mendatangi lelaki untuk memuaskan nafsu syahwat kamu dan meninggalkan perempuan, bahkan kamu ini adalah kaum yang melampaui batas.
(Ayat 81, Surah al-Araf (7))

Sekiranya perkara ini tidak dicegah, memang sengsaralah dunia! Bumi menangis sebenarnya.Segalanyatelah ia tanggung dari awal kurun lagi! Tanpa bumi, kita tak dapat hidup dengan baik. Bumi sudah tua. Dah tak larat nak menanggung segalanya. Macam manusia juga, akhirnya tiada lagi. Bumi juga sedang menunggu masa untuk hancur sahaja. Kuasa Allah, siapa yang tahu. 

Sekiranya Nabi Muhammad berada di hadapan kita, pasti baginda sedih melihat umatnya sudah tidak lagi mementingkan akhirat. Hanya dunia semata-mata. Kita semua yang terlalu alpa dengan nikmat yang ada, tidak bersyukur. Ya Allah... susahnya hendak mengejar Syurga, senangnya mengejar Neraka! Muhasabah balik. Sama-sama kita berhijrah ke arah yang lebih diredhai Allah. Insha Allah, Allah terima. Moga-moga kita berada di dalam pemeliharaan-Nya. 

sekian.


 

4 comments:

  1. Puaskan nafsu semata-mata nak tempah tiket ke neraka. Naudzubillahminzalik


    btw, selamat pagi :)

    ReplyDelete
  2. apa nak jadi lah..orang yang diharapkan dapat menjaga negara dengan ketelusan undang2 nampak nya dah tak boleh berfikir dengan baik..

    ReplyDelete
  3. Tajuk tak boleh blah!! Hahahahahahah! MAKNYAH TAK BERKUALITI XD

    ReplyDelete
  4. Betul tu! Maknyah2 ni mmg tak ada kualiti langsung. Tanda2 akhir zaman ialah apabila wanita lebih ramai drpd lelaki. Jadi, maknyah2 ni lah yg menambahkan jumlah wanita sebenarnya! Hhaha! Anyways, singgah sini ahda :) lama tak ziarah.. Banyak perubahan! Well done :D

    ReplyDelete